doda - Zadania z matematyki prosze o pomoc ?
Polecane pytania




Dodaj swoje zadanie domowe za darmo
Zad.1. Sławek maluje płot. Jeżeli całą pracę ma wykonać w m godzin, to jaką jej część wykonał w p godzin. Chodzi o wzór ;)
Zad.2. W stadzie trzydziestu owiec Jędrka Bacy są cztery czarne. Jeżeli Jędrek dokupi jeszcze 2 czarne owce, to jaką część stada będą stanowiły czarne owce?
Zad.3. Zosia ma o 25% więcej pocztówek niż Marta. O ile procent mniej pocztówek ma Marta?
Zad.2. W stadzie trzydziestu owiec Jędrka Bacy są cztery czarne. Jeżeli Jędrek dokupi jeszcze 2 czarne owce, to jaką część stada będą stanowiły czarne owce?
Zad.3. Zosia ma o 25% więcej pocztówek niż Marta. O ile procent mniej pocztówek ma Marta?

Sprobuj na https://dojrzewamy.pl. Pisza ponad 2000 odpowiedzi dziennie!

Odpowiedzią na pytanie, jaką częścią wielkości A jest wielkość B, jest zawsze ILORAZ B/A
1) p/m
2) ilość czarnych / ilość wszystkich = (4+2)/(30+2)
3) Marta ma m pocztówek, Zosia 1,25 m pocztówek
Na pytanie "o ile % Marta ma mniej niż Zosia" odpowiada wyrażenie:
[(ilość pocztówek Zosi - ilość pocztówek Marty) /(ilość pocztówek Zosi)] * 100%
W mianowniku zawsze ilość tego, do czego odnosimy słowem "niż" obliczaną wartość ( "niż Zosia").
1) p/m
2) ilość czarnych / ilość wszystkich = (4+2)/(30+2)
3) Marta ma m pocztówek, Zosia 1,25 m pocztówek
Na pytanie "o ile % Marta ma mniej niż Zosia" odpowiada wyrażenie:
[(ilość pocztówek Zosi - ilość pocztówek Marty) /(ilość pocztówek Zosi)] * 100%
W mianowniku zawsze ilość tego, do czego odnosimy słowem "niż" obliczaną wartość ( "niż Zosia").

w zadaniu drugim jak doda sie (4+2)/(30+2) to wyjdzie 8/32 a po skróceniu wyjdzie 1/4 a w podreczniku sa takie odpowiedzi : a) 1/5 , b) 1/6
c)2/9, d) 3/16
c)2/9, d) 3/16

4+2 to nie 8 tylko 6 !

jejku przepraszam pana bardzo

czyli wyjdzie 3/16 :)

za bardzo nie rozumiem zadania trzeciego jakby to można zapisac by to obliczyc

Przecież masz napisane:
Marta ma m pocztówek, a Zosia o 25% więcej, czyli m+0,25m czyli 1,25m pocztówek
i podany wzór. Wystarczy wstawić do niego te liczby.
Sens tego wzoru:
Najpierw liczymy, o ile SZTUK pocztówek ma Marta mniej od Zosi (odejmujemy mniejszą liczbę od większej).
Potem odpowiadamy na pytanie, jakim ta różnica jest ułamkiem stanu posiadania Zosi, czyli dzielimy tę różnicę przez liczbę pocztówek Zosi (bo odnosimy się do tej liczby, gdyż w pytaniu "o ile procent mniej ma Marta" jest zwrot - domyślny - "niż Zosia").
Na koniec odpowiadamy na pytanie, ile to jest procent, ten ułamek; w tym celu mnożymy go przez liczbę 1 (bo w ten sposób przecież wartość tego ułamka się nie zmienia), ale tę jedynkę zapisujemy jako 100% - i wykonujemy to mnożenie.
Marta ma m pocztówek, a Zosia o 25% więcej, czyli m+0,25m czyli 1,25m pocztówek
i podany wzór. Wystarczy wstawić do niego te liczby.
Sens tego wzoru:
Najpierw liczymy, o ile SZTUK pocztówek ma Marta mniej od Zosi (odejmujemy mniejszą liczbę od większej).
Potem odpowiadamy na pytanie, jakim ta różnica jest ułamkiem stanu posiadania Zosi, czyli dzielimy tę różnicę przez liczbę pocztówek Zosi (bo odnosimy się do tej liczby, gdyż w pytaniu "o ile procent mniej ma Marta" jest zwrot - domyślny - "niż Zosia").
Na koniec odpowiadamy na pytanie, ile to jest procent, ten ułamek; w tym celu mnożymy go przez liczbę 1 (bo w ten sposób przecież wartość tego ułamka się nie zmienia), ale tę jedynkę zapisujemy jako 100% - i wykonujemy to mnożenie.

czyli wyjdzie 20%

dziękuje

OK
